برداشت آزاد از لائورا برونر؛ فقط ایدهای برای تأمل بیشتر
▬ ۱. انتظار موفقیت مداوم نداشته باشید. اغلب برنامههای پرداخت انگیزشی موفق، فرآیندی بلندمدت را در نظر میگیرند. آنها معمولاً، تحت نفوذ یک برنامه استراتژیک بیزنس جامع که اهداف بلندمدت و کوتاهمدت شرکت را تعریف میکنند، قرار دارند.
▬ ۲. اغلب برنامههای پرداخت انگیزشی وقتی که به بیزنس مربوط نشدهاند، و همچنین، وقتی که از سوی مدیریت اجرایی شور و شوق و پشتیبانی مداوم دریافت نمیکنند، مردود میشوند.
▬ ۳. شرکتها باید به دقت برنامه پرداخت انگیزشی ارایهشده را در برابر تلاشهای انجام شده ارزیابی کنند. نرخ بازپرداخت چقدر است؟ (تغییر در سود خالص تقسیم بر کل مبلغ پرداختی)
▬ ۴. علاوه بر این یک اصل روانشناسی وجود دارد که بر لزوم توجه به سیستمهای کارانهای تأکید میکند؛ زیرا، اگر پرداختها بسیار بالا باشد، کارکنان نگران مسایلی که تحت کنترلشان نیست، میشوند و اگر بسیار ناچیز باشد، کارکنان ممکن است معین کنند که رقابت بسیار زیاد است و بنا بر این، همعرض تلاششان نیست.
▬ ۵. بسیار حیاتی و مهم است که برنامههای پرداخت انگیزشی ابزارهای اندازهگیری بسیار ملموس و اهداف قابل مشاهده را به کار گیرند. ممکن است که بخواهید امتیاز اختصاص دهید یا از سیستم وزندهی که اطمینانبخش رعایت بیطرفی هستند، استفاده کنید. همچنین، خردمندانه است که میزان پیشرفت در راه هدف را اطلاعرسانی عمومی کنید. کارت امتیازی مربوط به یک تیم یا هدف بسازید که برای همه افراد همکار قابل مشاهده بوده و آزادانه به ایشان بازخورد میدهد.
▬ ۶. اغلب برنامههای پرداخت انگیزشی موفق از دو عامل اساسی برخوردارند. هدفها مستقیما به اهداف شرکت متصلند و افرادی که باید از این برنامه منتفع شوند، در ایجاد آن دخالت داده میشوند.
برداشت آزاد از دنیای اقتصاد
هو العلیم