با سلام به شما
1.نوشته اید" این قسم نگاه تاریخی مقایسه‌ای که برای نخستین بار در طول تاریخ، برای ما میسر گردیده است، معجزه جدید ادیان ابراهیمی را به نمایش می‌گذارد." منظورتان دقیقا چه قسم نگاه تاریخی است؟ معجزه دقیقا چیست؟ حکومت چند قرنی اسلام در محدوده ای وسیع؟ البته این خیلی مهم است اما آیا پیش از اسلام و در دوران باستان نیز همچین تجربه هایی نبوده است؟ در ضمن ظاهرا از این سخن گذشته اید که خیلی هم حکومت ادیان ابراهیمی نبوده است، بیشتر حکومت پیروان آنها بوده است!
2.در مورد آزمون و نظریه ی بور و حکومت ادیان ابراهیمی... فکر نمی کنید که "آزمون" در اینجا صرفا مشترک لفظی باشد؟( بین آزمون علمی و آزموده شدن اصطلاحی..)
ممنون