سلام استاد
به نظر شما دکتر جلیلی چطور می تواند آرای خاکستری و مردم معمولی را جمع کند؟ در حالیکه در همین چند روزه اخیر بعضی از کاندیداها مثل رضایی و قالیباف دارند دائم می گویند که او هندوانه دربسته، بی سابقه، نظریه پرداز و نه اهل عمل و .. است. سایت هایشان هم به کنار؛ کافیست سری به سایت الف بزنید. دائم دائم بطور مستقیم و غیرمستقیم مانور بی تجربگی و بی اطلاعی و کلی گویی می دهند و این دیگر مد شده بطوریکه برخی حلقه های میانی طرفداران بعضا همنوا با این حرف ها شده اند. اگر همین طور پیش برود، تخریب ها جواب خواهند گرفت.. به نظر شما چه باید کرد؟
-------------------
سلام و احترام
خب انتخابات جالبی است و برای خودش کلاس درسی است که ما هم مثل شما شاگرد این کلاسیم و پدیده های نوی آن را رصد می کنیم.

ولی فی الجمله در پاسخ شما دو نکته به نظر می رسد:

اول، موضوع جایگاه ویژه شورای عالی امنیت ملی در دو سال اخیر است. پس از ورود تحریم ها به فاز بحرانی، شورای عالی امنیت ملی، در هر حیطه بحرانی دست به تبیین استراتژی گذر از بحران زده است و این موجب شده است که در بسیاری از حوزه ها و خصوصا حیطه های اقتصادی، شورای عالی امنیت ملی به یک دولت سایه سیاستگذار تبدیل شود.

اما یک نکته فنی هست و آن این که اصولاً در چنین شرایطی بازاریاب اجتماعی به تغییر منطق زیربنایی انتخاب دست می زند. به اصطلاح، گفتمان و پیشفرضهای گفتاری انتخابات را تغییر می دهد.