برداشت آزاد از mashable.com؛ فقط ایدهای برای تأمل بیشتر
▬ آنتروپورنر بودن هیچ گاه کار آسانی نبوده است. ایجاد کسبوکار و تعیین مسیر کاری برای خودتان همیشه سخت است و موفقیت در این شیوه زندگی نیازمند ترکیب ویژگیهای متفاوتی است.
▬ اما با این وجود، بیشتر آنتروپورنرها، افراد باهوشی هستند. آنها سخت کار میکنند و معمولاً، در حوزه کاری خودشان درجه یک هستند. به هر حال، کم اتفاق نمیافتد که همین افراد باهوش، به جای اینکه در محیط کار خود پیشرفت کنند، در اداره کسبوکار خودشان دچار مشکل میشوند.
▬ دلایل متعددی وجود دارد که نشان میدهد چرا برخی آنتروپورنرها در این موضوع به موفقیت میرسند و چرا برخی دیگر دچار لغزش میشوند.
▬ چرا برخی آنتروپورنرها از پتانسیلهای خود استفاده نمیکنند؟ برای این سؤال هفت تیپ جواب وجود دارد:
░▒▓ ۱. اشتیاقی برای پیشبرد یک کسبوکار ندارند
▬ آنتروپورنرها، معمولاً، نسبت به کار خود اشتیاق دارند، اما، این به این معنی نیست که ملزومات کاری همه آنتروپورنرها را مشتاق میکند. بسیاری اوقات، افراد نسبت به محصولات، خدمات یا تکنولوژیهای تولیدی خود، تعصب دارند، اما، این لزوماً به این معنی نیست که برای اداره شرکتشان نیز اشتیاق دارند. اداره کردن یک کسبوکار فقط تولید یک محصول نیست، بلکه فروش، مواجه شدن با مشتریان و سرمایهداران، یافتن شریک، اداره امور کارمندان، فروشندگان و دیگر مسائلی از این دست را هم در برمیگیرد.
░▒▓ ۲. نیازمند لطف و مهربانی هستند
▬ لطافت و مهربانی یک ویژگی شگفتانگیز است و چیزی است که امروز در کسبوکار بیش از همه مورد نیاز است. به هر حال، نیاز بیش از حد به مهربانی برای یک آنتروپورنر مضر است. افراد با چنین گرایشی در محیط کار، بیش از حد از خود مایه میگذارند و خود را وقف دیگران میکنند. به طور خلاصه، اگر دائماً تمرکزتان بر تلاش برای خوشحال کردن همه افراد باشد، دستیابی به اهداف خودتان کار سختی خواهد بود.
▬ برای اینکه به عنوان یک آنتروپورنر به موفقیت برسید، باید تفاوت بین بخشندگی (یعنی کمک به مشتری یا یک همکار) و اقدام به جلوگیری از درگیری و ناامید کردن دیگران را درک کنید.
░▒▓ ۳. نمیتوانند بدون یک دفترچه راهنما کار کنند
▬ وقتی کسبوکاری را که خودتان راه اندازی کردهاید اداره میکنید، باید بدانید که تصمیم گیرنده نهایی هستید. این موضوع میتواند هم خوب باشد، و هم بد. برای پیشرفت کردن در دنیای امروز، باید در تصمیمگیری راحت اعتماد به نفس داشته باشید و بدون استفاده از هیچ دستورالعملی، مسیر خود را تعیین کنید. اگر این قدرت را ندارید، باید هر چه زودتر به فراگیری آن اقدام کنید.
░▒▓ ۴. از شکست میترسند
▬ اگر از شکست خوردن میترسید، به عنوان یک آنتروپورنر بیش از حد محتاطانه رفتار میکنید. ترس از شکست یکی از قویترین نیروهای بازدارندهای است که افراد را از پتانسیلهایشان دور نگه میدارد. اگر جزو این دسته افراد هستید، ناخودآگاه دریافتهاید که کنار آمدن با وضعیت موجود، آسانتر از برداشتن اولین قدم مهم در انجام کاری است.
▬ اما برای آنتروپورنرهای موفق، شکست تنها آغاز کار است. در کسبوکار هم مانند زندگی، درسهای باارزشی وجود دارد که از هر شکستی به دست میآید. اگر نسبت به اتفاقات احتمالی دچار استرس میشوید، به همه فرصتها و احتمالاتی که بدون هیچ گونه تلاشی آنها را از دست دادهاید، بیندیشید. تلاش کردن (بدون توجه به نتیجه آن) اولین قدم شما به سوی موفقیت است.
░▒▓ ۵. با کارهای اضافی وقت خود را پر میکنند.
▬ در دنیای دیجیتالی امروز، از دست دادن کنترل برنامهها و اهداف آسانتر از همیشه اتفاق میافتد. به طور کلی، ما در معرض بمباران ایمیلها، توئیتها و پیامهای تلفنی قرار داریم که برای پاسخ دادن به هر یک از آنها باید زمان اختصاص دهیم. در چنین فضایی، یک فرد ممکن است کل روزش را به رسیدگی به این امور اختصاص دهد، اما، نتواند بخش زیادی از آن را به سرانجام، برساند.
▬ آنتروپورنرهای زرنگ و هوشمند میدانند در مواجهه با اینگونه اختلالات، چگونه بر اولویتهایشان متمرکز بمانند. یعنی، به جای اینکه به سادگی نسبت به مسائل و درخواستها واکنش فوری نشان دهند، میدانند چگونه زمان خود را مدیریت و هدایت کنند.
░▒▓ ۶. نمیتوانند از ناامیدیهای موقتی عبور کنند
▬ وقتی در انجام کارها احساساتی عمل میکنید، پذیرش مخالفتها بسیار سخت خواهد بود. آنتروپورنرها، معمولاً، زیاد با اخبار بد مواجه میشوند: عدم پذیرش از سوی سرمایهگذاران، شکست در فروش یا مسائلی از این دست. اگر وقت خود را صرف این امور کنید، آن را هدر دادهاید. برای موفق شدن به عنوان یک آنتروپورنر ، باید یاد بگیرید هر گونه عدم پذیرش و طرد شدن را به عنوان یک فرصت یادگیری در نظر بگیرید.
░▒▓ ۷. بیشتر از مشتریان، به محصولات توجه میکنند
▬ توجه به کالا یا خدماتی که شرکت شما ارائه میکند، بسیار مهم است. به هر حال، یک شرکت موفق، نسبت به حل نیازهای مشتری حساسیت بیشتری دارد. برای اینکه به عنوان یک آنتروپورنر این هدف را محقق کنید، باید بر مشتریانتان متمرکز بمانید؛ اینکه به دنبال چه چیزی هستند، چه چیزی به آنها کمک میکند و چگونه میتوانید برای آنها تفاوت ایجاد کنید. اگر بیش از حد بر باطن محصولات تولیدی خود متمرکز باشید، فرصتهای کلیدی در بازار را از دست خواهید داد.
▬ در نهایت باید گفت، آنتروپورنر بودن کار سادهای نیست. باید نسبت به کاری که انجام میدهید احساس قدرت داشته باشید و از روند کار خود (پیروزیها و سختیها با هم) لذت ببرید.
برداشت آزاد از دنیای اقتصاد
هو العلیم